Ņemot vērā COVID-19 pandēmiju, un tās negatīvās sekas, šis skaitlis atspoguļo mūsu ieviesto pasākumu efektivitāti. Pēc Čehijas rūpnīcu darbības apturēšanas 39 dienu garumā un īslaicīga pārdošanas kanālu sabrukuma otrajā kvartālā ŠKODA AUTO spēja atgūties starptautiskajos tirgos jau jūnijā. Papildu visaptverošām darbības atjaunošanas programmām mērķtiecīgam dīleru centru atbalstam, sava loma panākumu gūšanā bija arī pievilcīgajam modeļu klāstam.
ŠKODA AUTO 2020. gadā klientiem visā pasaulē piegādāja 1 004 800 automašīnas, neskatoties uz ievērojamajām grūtībām un izaicinājumiem COVID-19 pandēmijas apstākļos. Lai maksimāli kompensētu īslaicīgo starptautisko pārdošanas kanālu sabrukumu otrajā ceturksnī, Čehijas automašīnu ražotājs atklāja katram tirgum pielāgotas darbības atjaunošanas programmas, nodrošinot mērķtiecīgu atbalstu saviem dīleru centriem. Pozitīvā piegāžu statistika otrajā gada pusē demonstrē ieviesto pasākumu efektivitāti. Neskatoties uz izaicinājumiem, Čehijas automašīnu ražotājs laika posmā no jūlija līdz decembrim visā pasaulē piegādāja 578 100 automašīnu (2020. gada pirmajā pusē: 426 700 automašīnas). Turklāt ŠKODA AUTO apstiprināja, ka pēdējo 12 mēnešu laikā uzņēmums piedzīvo izaugsmi daudzos tirgos: 24 200 pārdotu automašīnu Turcijā (+56,3%) un 5 500 automašīnas Ēģiptē (+52,8%). Eiropā ražotāja kopējā tirgus daļa ir palielinājusies līdz 5,4%. Krievijā tika uzstādīts jauns rekords ar 94 600 piegādātām automašīnām (+6,8%).
ŠKODA AUTO vadītājs Tomass Šēfers skaidro: “Vairāk nekā viena miljona automašīnu pārdošana visā pasaulē ir panākums ŠKODA AUTO uzņēmumam, īpaši ņemot vērā koronavīrusa pandēmiju un tai sekojošu piecu nedēļu ražošanas pārtraukumu pirmā viļņa laikā pavasarī. Es vēlos pateikties pārdošanas komandai, importētājiem un dīleriem, par šo kopīgi paveikto darbu. Tikpat lielu paldies vēlos pateikt ražošanas, kvalitātes kontroles komandām, kā arī visiem Škoda darbiniekiem, kuri cīnījās par katru ŠKODA automašīnu. Viss kolektīvs nodemonstrēja savu spēku un noturību, un patiesu degsmi šajos grūtajos laikos. Tagad mēs ar pārliecību skatāmies nākotnē: ŠKODA ir daudz jaunu produktu, kas ir izstrādes stadijā, un man uz tiem ir augstas ekspektācijas. Neskatoties uz to, mēs saglabājam modrību un cieši uzraugām turpmākās tirgus attīstības tendences.”
ŠKODA AUTO pārdošanas un mārketinga valdes loceklis Alans Favejs komentē: “Pateicoties mūsu lieliskās komandas neatlaidībai, pagājušajā gadā esam spējuši noturēties uz izaugsmes ceļa, pat neskatoties uz COVID-19 pandēmijas izraisītajām sekām. Vēlos no sirds pateikties visiem darbiniekiem visos mūsu dīleru centros par viņu pārsteidzošo uzcītību, elastību un ārkārtīgi augsto darba kvalitāti klientu apkalpošanā. Tikai pateicoties viņu neiedomājamajai lojalitātei, mums ir izdevies gūt šādus panākumus. Tajā pašā laikā pēdējie divpadsmit mēneši ir bijis parauglaiks katrā aspektā, skaidri demonstrējot, ka mūsu stratēģija darbojas, mūsu programmas ir efektīvas, bet mūsu modeļu klāsts ir pieprasīts. Tādējādi esmu piesardzīgi optimistisks arī par turpmākajiem mēnešiem, kaut arī aktuālās pandēmijas dēļ šobrīd nav iespējams izdarīt uzticamus pieņēmumus par nākotnes tirgus attīstību.”
Rietumeiropā automašīnu ražotājs 2020. gadā pārdeva 434 500 automašīnas (2019. gada janvāris līdz decembris: 520 500 automašīnas; -16,5%), bet vienā mēnesī decembrī 41 700 automašīnas (2019. gada decembrī: 42 200 automašīnas; -1,2%). Vācijā, kas ir zīmola otrais lielākais tirgus, gads noslēdzās ar 161 800 piegādātām automašīnām (2019. gada janvāris līdz decembris: 191 200 automašīnas; -15,4%). Decembrī ŠKODA šajā reģionā piedzīvoja pārdošanas apjoma palielinājumu par 10,8%, sasniedzot 16 600 vienības (2019. gada decembris: 15 000 automašīnas).
Centrāleiropā no 2020. gada janvāra līdz decembrim ŠKODA AUTO piegādāja klientiem 181 900 automašīnas (2019. gada janvāris līdz decembris: 215 800; -15,7%). 2020. gada decembrī ŠKODA AUTO piegādāja klientiem 14 600 automašīnas (2019. gada decembrī: 17 700 automašīnas; -17,2%). ŠKODA AUTO palielināja savu kopējo tirgus daļu reģionā par 1,74 procentpunktiem, sasniedzot 19,65%. Mājas tirgū Čehijā piegāžu skaits no 2020. gada janvāra līdz decembrim samazinājās par 11,6% līdz 83 200 automašīnām (2019. gada janvāris līdz decembris: 94 200 automašīnas), bet tirgus daļa palielinājās par 3,34 procentpunktiem līdz 41,0%. Decembrī ŠKODA AUTO piegādāja klientiem 7 100 automašīnas (2019. gada decembrī: 7 000 automašīnas; +1,1%).
Austrumeiropā, izņemot Krieviju, no 2020. gada janvāra līdz decembrim ŠKODA AUTO piegādāja klientiem 39 800 automašīnas (2019. gada janvāris līdz decembris: 50 200 automašīnas; -20,8%). Decembrī kopā veiktas 4 300 piegādes (2019. gada decembrī: 4 300 automašīnas; -1,8%).
Krievijā 2020. gadā auto ražotājs ir sasniedzis izaugsmi par 6,8%, piegādājot klientiem rekordlielu apjomu: 94 600 automašīnas (2019. gada janvāris līdz decembris: 88 600 automašīnas). Šajā reģionā decembrī ŠKODA AUTO piegādāja klientiem 9 700 automašīnas (2019. gada decembrī: 9 200 automašīnas; +5,8%).
Lielākajā vienā tirgū pasaulē Ķīnā auto ražotājs no 2020. gada janvāra līdz decembrim klientiem piegādāja 173 000 automašīnu (2019. gada janvāris līdz decembris: 282 000 automašīnas; -38,7%).
Indijā no 2020. gada janvāra līdz decembrim ŠKODA AUTO piegādāja klientiem 10 900 automašīnas (2019. gada janvāris līdz decembris: 15 100 automašīnas; -27,9%). 2020. gada decembrī kopā veiktas 1 400 piegādes (2019. gada decembrī: 1 800 automašīnas; -23,0%).
ŠKODA AUTO spēja panākt ievērojamu izaugsmi Turcijā. No 2020. gada janvāra līdz decembrim ražotājs palielināja savu automašīnu piegāžu apjomu par 56,3%, sasniedzot 24 200 vienības (2019. gada janvāris līdz decembris: 15 500 automašīnas). 2020. gada decembrī kompānija klientiem reģionā piegādāja 2 800 automašīnas, kas ir par 10,7% vairāk nekā pērn (2019. gada decembris: 2 500 automašīnas).